علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

تولید ۵۰۰۰ محصول سلامت‌محور در کشور | کمک ۶۰۰۰ میلیارد تومانی خیّران سلامت به حوزه درمان طی سال گذشته

  • کد خبر: ۲۰۳۲۰۳
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
تولید ۵۰۰۰ محصول سلامت‌محور در کشور | کمک ۶۰۰۰ میلیارد تومانی خیّران سلامت به حوزه درمان طی سال گذشته
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دو سال اخیر ۵ هزار محصول سلامت محور در کشور تولید و بیش از ۳ هزار محصول وارد بازار شده است، بر ضرورت ترغیب مردم برای جذب سرمایه‌های خود در حوزه تولید علوم پزشکی و پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین‌اللهی روز یکشنبه،۱۰ دی ۱۴۰۲، در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از پژوهشگران برتر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز ۱۲۶ طرح خوب برگزیده شد و مورد حمایت مالی قرار گرفتند، اظهار داشت: با هدف حمایت از تحقیق و پژوهش به خصوص در حوزه دارو باید روند فرایند‌ها کوتاه و سازمان غذا و دارو به دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر از جمله شیراز، تبریز، مازندران تفویض اختیار کند تا روند اداری کوتاه شود و کار سرعت بگیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به تهیه نقشه علمی جامع تحقیقات در کشور اظهار داشت: باید ایده‌های نوآورانه به محصول تبدیل شوند و مراکز شتابنده‌ها با کمک از نیرو‌های مردمی افزایش یابند.

عین‌اللهی بر ضرورت توجه به صندوق پژوهش و فناوری تاکید کرد و ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۵هزار محصول سلامت‌محور تولید شده که از این میزان بیش از سه هزار محصول وارد بازار شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه دسترسی مردم به خدمات بهداشتی افزایش یافته‌است، هدف این وزارتخانه را ایجاد نظام پیشرفته سلامت و نوین برشمرد و افزود: در دولت مردمی، عدالت و تعالی نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

عین‌اللهی با تاکید بر رشد پژوهش‌های پزشکی در ۲ سال اخیر، ادامه داد: در این مدت ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مراکز بهداشتی افزوده شد و ایجاد ۲ هزار مرکز بهداشتی، نصب ۲۸۰ دستگاه پیشرفته در نقاط محروم و اجرای بیش از ۹۰ درصدی پرونده الکترونیک نیز پیگیری و انجام شده است.

وی از انجام طرح پیشرفته سلامت خانواده در ۱۰ استان و رشد ۷۵ درصدی خیّران سلامت خبر داد و گفت: سال گذشته خیران سلامت ۶ هزار میلیارد تومان کمک کردند و از مردم نیز می‌خواهیم در حوزه تولید محصول سرمایه‌گذاری کنند.

عین‌اللهی افزود: لازم است حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم پویا باشد؛ امروز ۲۲ هزار عضو هیئت‌علمی داریم و ۴۸ درصد اساتید را زنان تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت شاخص خوبی در رشد علمی و بالندگی کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در کشور در حوزه سلامت وجود دارد، خواستار انجام پژوهش‌های عالمانه و کسب یافته‌های جدید علمی شد و گفت: محیط‌های آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای باید زمینه‌ساز پژوهش باشند و اطلاعات علمی مورد نیاز دانشجویان در همه زمینه‌ها فراهم باشد.

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: از وظایف اصلی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، به روز بودن منابع و اطلاعات علمی است؛ باید در همه علوم این اطلاعات وجود داشته و استفاده از موتور‌های جستجوگر می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ایده‌پردازی و تفکر دو مولفه اصلی پژوهشگر است، ایجاد اتاق فکر در مراکز تحقیقاتی و حوزه‌های پژوهشی لازم است و بانک ایده‌پردازی نیز ایجاد شود.

عین‌اللهی با اشاره به اهمیت روش‌های پژوهش، ادامه داد: خود پژوهش به تنهایی اعتبار ندارد بلکه راه و روش آن مهم است؛ محققان اگر روشی برای آن‌ها پیشنهاد می‌شود باید مستندات علمی آن را انجام دهند و وظیفه سازمان غذا و دارو این است که تاییدیه ایده‌ها را انجام دهد.

عین‌اللهی به خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و گفت: ۸۵۰مرکز تحقیقاتی داریم و لازم است این مراکز خلاقیت و ایده‌پردازی را مدنظر قرار داده و بر اساس نیاز جامعه پژوهش انجام دهند.

به گفته وی، در حوزه پژوهش نیاز به تشکیلات چابک و جهادی داریم و ورود دانشجویان علاقه‌مند در مراکز تحقیقاتی لازم است.

در پایان این نشست از پژوهشگران برتر علوم پزشکی تقدیر و از ۲ ماده اولیه دارویی شامل ضد روماتیسمی و عامل کاهش دهنده پلاکت رونمایی شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->